Pokud máte rozsáhlý sortiment zboží ve vašem eshopu, který chcete propagovat přes produktové inzeráty, určitě oceníte návod na hromadný import produktových inzerátů.

Ve 3 snadných krocích zjistíte, jak ušetřit čas oproti ručnímu nastavováním produktových skupin a sestav v rozhraní Skliku.

Díky detailní segmentaci budete snadno optimalizovat nejvýkonnější produktové skupiny.

import produktových inzerátů

 

IMPORT XML FEEDU DO EXCELU

1 / Stáhněte si XML feed, ze kterého je potřeba získat potřebné informace (categorytext, manufacturer,…)

2 / Po stažení jej importujte do Excelu přes Data > Z jiných zdrojů > Z importu dat XML > OK

3 / Po úspěšném importu budeme pracovat s 2 položkami – CATEGORYTEXT a MANUFACTURER

typy-pi

Máme tedy dvě možnosti, podle čeho strukturovat produktové inzeráty. Podle ceny výrobků nebo podle kategorií na webu. Pokročilejší správci ocení kombinaci dostupnosti, ceny, produktu i výrobce. Pro tyto případy naleznete v předpřipraveném excelu list vzorec – cena + kategorie + manufacturer.

PŘÍPRAVA STRUKTURY KAMPANÍ

1 / Z feedu je potřeba vybrat jednotlivé názvy reklamních sestav pro tvorbu struktury kampaně z buněk CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER

2 / Označte si celý sloupec CATEGORYTEXT nebo MANUFACTURER, zkopírujte a vložte do dalšího listu

3 / Odstraňte první buňku s popiskem, označte celý sloupec a přes Data > Odebrat duplicity odstraňte možné duplicitní názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT a vyberte si kategorie, které chcete propagovat

4 / Do předpřipravené šablony, kterou stáhnete zde, se proklikněte do listu kampaň – export a vložte MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT pod Ad group. Vyplňte název kampaně a následně importuje do AdWords Editoru a nastavte CPC. Zpětně kampaň a reklamní skupiny vyexportujte a importujte do rozhraní Skliku jako klasickou kampaň

 

PŘÍPRAVA SPÁROVACÍHO SOUBORU

1 / Do předpřipravené šablony vložte zkopírované názvy MANUFACTURER nebo CATEGORYTEXT z listu kampaň export do listu vzorec – manufacturer nebo vzoreccategorytext

 

Náhled tabulky po doplnění vzorce pro MANUFACTURER

 

VÝSLEDNÝ PÁROVACÍ TEXT

ČÁST VZORCE -NEDOPLŇOVAT

In_stock = skladem

MANUFACTURER

z FEEDU

* / Manufacturer=’Nike‘ / Availability=’in_stock‘

* / Manufacturer=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

Nike

* / Manufacturer=’Adidas‘ / Availability=’in_stock‘

* / Manufacturer=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

Adidas

* / Manufacturer=’Reebok‘ / Availability=’in_stock‘

* / Manufacturer=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

Reebok

 

Náhled tabulky po doplnění vzorce pro CATEGORYTEXT

 

VÝSLEDNÝ PÁROVACÍ TEXT

ČÁST VZORCE – NEDOPLŇOVAT

in_stock = skladem

Cenová hladina

CATEGORYTEXT Z FEEDU

* / Product type=’eshop.cz > svíčky‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[0-99]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[0-99]

eshop.cz > svíčky

* / Product type=’eshop.cz > lampy‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[0-99]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[0-99]

eshop.cz > lampy

* / Product type=’eshop.cz > koberce‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[0-99]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[0-99]

eshop.cz > koberce

* / Product type=’eshop.cz > obrazy‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[0-99]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[0-99]

eshop.cz > obrazy

* / Product type=’eshop.cz > svíčky‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[100-199]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[100-199]

eshop.cz > svíčky

* / Product type=’eshop.cz > lampy‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[100-199]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[100-199]

eshop.cz > lampy

* / Product type=’eshop.cz > koberce‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[100-199]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[100-199]

eshop.cz > koberce

* / Product type=’eshop.cz > obrazy‘ / Availability=’in_stock’/ Price=[100-199]

* / Product type=‘

‚ / Availability=’in_stock‘

/ Price=[100-199]

eshop.cz > obrazy

2 / Pokud máte nastaveno podle potřeby (cenové hladiny, skladové dostupnosti, categorytext, …) tak si ze vzoreccategorytext zkopírujte hodnoty z výsledný párovací text do listu PI categorytext pod buňku Product Group a doplňte Ad Group (1 cenová hladina = 1 reklamní sestava) a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku

 

Pro MANUFACTURER platí

Z listu vzorecmanufacturer zkopírujte hodnoty z buňky výsledný párovací text do listu PI manufacturer pod buňku Product Group, doplňte Ad Group a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku

3 / Doplňte název obchodu (Číslo:Název obchodu) v listu PI manufacturer/PI categorytext KE VŠEM VYTVOŘENÝM PRODUKTOVÝM SKUPINÁM. Získáte ho pro přihlášení do Zboží.cz > Provozovna > ID vašeho Eshopu (1234:Můj eshop s. r. o.) případně po exportu stávající PI kampaně z .csv souboru pod buňkou PLA shop. 

Soubor by měl vypadat takto:

Campaign Campaign type Campaign Daily Budget Networks Ad Group Max CPC Status Product Group Product Set Label PLA shop
Kampaň Shopping 200.00 Select            
Kampaň       0-99   Active * / Manufacturer=’nike‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[0-99] Nike zbozi:123:eshop
Kampaň       0-99   Active * / Manufacturer=’adidas‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[0-99] adidas zbozi:123:eshop
Kampaň       0-99   Active * / Manufacturer=’craft‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[0-99] craft zbozi:123:eshop
Kampaň       100-199   Active * / Manufacturer=’nike‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[100-199] nike zbozi:123:eshop
Kampaň       100-199   Active * / Manufacturer=’adidas‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[100-199] adidas zbozi:123:eshop
Kampaň       100-199   Active * / Manufacturer=’craft‘ / Availability=’in_stock‘ / Price=[100-199] craft zbozi:123:eshop

4 / Nyní je spárovací soubor připravený k importu do rozhraní. Celý obsah listu PI párovací list zkopírujte a vložte do nového Excel souboru jako hodnoty

5 / Soubor uložte jako Text v kódu Unicode. Potvrďte uložení a po zavření Excelu zvolte neukládat

6 / Uložený .txt soubor přejmenujte na .csv a importujte do rozhraní jako klasickou kampaň

 

V čem vám pomůže hromadný import produktových inzerátů?

  • úspora času při zakládání kampaní s obsáhlým sortimentem zboží a velkým množstvím produktových skupin
  • detailní segmentace podle ceny, dostupnosti, výrobce, stromu kategorií webu nebo libovolné kombinace
  • snadná optimalizace podle výkonu jednotlivých sestav/produktových skupin