Již v minulosti jste mohli na blogu Skliku najít návod návod, jak importovat velké množství RTG seznamů, které si rychle vytvoříte v Excelu a následně spárujete s RTG kampaní. V návaznosti na něj jsem pro vás připravil návod, ve kterém ukáži, jak snadno můžete získat data pro velké počty nových RTG seznamů.

Jestliže plánujete testovat různé délky členství v seznamech, zabralo by vám ruční vytváření seznamů poměrně dost času. Díky rozdílným délkám členství například zjistíte, že uživatelé s kratší délkou členství v seznamech konvertují častěji a vy tak můžete přizpůsobit cenové nabídky – vyšší maximální cena za proklik pro RTG seznamy s vyšší efektivitou a naopak.

Pokud ke své práci používáte prohlížeč Chrome, stáhněte si z obchodu Chrome doplněk Scraper. Po snadné instalaci se můžete vrhnout na získávání URL a názvů seznamů, která budete chtít využít pro RTG seznamy. Pojďme se tedy podívat na příklad, jak takové URL a názvy získat.

Pravým tlačítkem myši přímo na webu, pro který chcete seznamy vytvořit, si vyberte první budoucí seznam ze sekce nebo kategorie a kliknete na Scrape similar. V našem případě Poplastované pletivo.

seznam pletiv

Po potvrzení výběru vám vyskočí okno s přehledem, které Scraper označil jako stejná či podobná.

Po kontrole můžete výsledek buď přímo exportovat do Google Docs nebo klasicky zkopírovat do schránky. Já využívám druhou možnost, kde si výsledek nakopíruji do Excelu a následně dále upravím podle potřeby.

Úpravy v této části vycházejí z již zmiňovaného článku. Do prvních buněk je potřeba dopsat Retargeting list name, Description, Membership duration a url contains. Potom vložte data z rozhraní Scraperu a upravte do následné podoby:

Retargeting list name Description Membership duration url contains
Poplastované pletivo – 7   7 poplastovane-pletivo-pvc
Pozinkované pletivo – 7   7 pozinkovane-pletivo-ctyrhranne
Svařované pletivo – 7   7 svarovane-pletivo
Lesnické uzlové pletivo – 14   14 levne-uzlove-lesnicke-pletivo
Voliérové pletivo – 14   14 pletivo-na-voliery-svarovane

Takto upravený seznam uložte jako text oddělený tabulátory (.txt). V záložce Retargeting v rozhraní Skliku zvolte importovat seznamy a nahrajte je v kódování Windows-1250.

Po obnovení stránky by se měly objevit nahrané RTG seznamy.

Pokud vám nebude Scraper fungovat jako v našem příkladu, může vám pomoci ruční přidání sloupce v rozhraní Scraperu (@href) a úprava zdroje (XPath Reference). Může se vám tedy stát, že Scraper zjistí pouze text bez URL. V tomto případě je nutná ruční úprava již zmiňovaného zdroje a přidání sloupců.

Zde Scraper načetl pouze text bez URL

Abyste získali URL, musíte odstranit “/span” z výběru, přidat nový sloupec přes zelené + kam napíšete “@href” a znovu načtete přes tlačítko Scrape. Můžete také využít možnosti Presets a vybrat Links.

Po úpravách nám již Scraper načetl požadovaná data.

Věřím, že tento návod v kombinaci s předchozím článkem vám pomůže ušetřit čas při tvorbě RTG seznamů, tak i v optimalizaci a vyšší efektivitě RTG kampaní. Pokud budete mít otázky či dotazy ohledně tvorby seznamů, dejte vědět do komentářů.