I když je teprve říjen, je správný čas přemýšlet nad tím, jak připravit kampaně na Vánoční sezónu.

Na webu je spousta článků, které se optimalizací před Vánoci zabývají. Ale jsou tu i některé kroky, o kterých se tak často nepíše.

Jde o dopočítání ztracených konverzích z důvodu nízkého rozpočtu (často i časového plánování) z Sklikových kampaní.

Pro vyšší přesnost při vyhodnocování nezahrnujte brandové kampaně/výrazy, které mohou zkreslit výsledný konverzní poměr.

 

Jak postupovat při dopočítání ztracených konverzí?

 

  1. Vygenerovat z rozhraní Sklik statistiky za ztracená zobrazení
  2. Ze statistik dopočítat ztracené prokliky
  3. Dopočítat ztracené konverze
  4. Případně dopočítat ztracené hodnoty konverzí

 

Zaškrtněte si ještě políčka konverze, konverzní poměr a průměrnou hodnotu konverze, případně ztracená zobrazení z důvodu časového plánování.

statistiky

Výsledný výstup by měl vypadat takto:

Kampaň CTR Prům. CPC Cena Konverze Konverzní poměr Prům. hodnota konverze Ztracená zobrazení
ABCD 19,76 2,98 59925,5 169 0,84 2069,95 11422

Po vygenerování statistik je čas pustit se do výpočtů.

Vypočítejte ztracené prokliky

 

Ztracené prokliky = CTR/100*ztracená zobrazení

V našem případě 19,76/100*11422 = 2257

 

Vypočítejte ztracené konverze

 

Ztracené konverze = konverzní poměr*ztracené prokliky/100

V našem případě 0,84*2257/100 = 19

Za vybrané období tedy ztrácíme cca 19 konverzí.

 

Z průměrné hodnoty objednávek zjistíme, že jsme ztratili 39 330 Kč na hodnotách objednávek.

 

ZÁVĚREM

Kampaně, které jsou výkonné a plní vaše cíle, by samozřejmě neměly být omezovány rozpočty. Pokud ale máte stanovený fixní rozpočet a kampaně naráží na svůj limit, najděte si chvilku a dopočítejte si, o kolik konverzí můžete přicházet.

Pouhým snižováním CPC můžete ztratit dobré pozice a je dost pravděpodobné, že spadne objem celkových konverzí.

Výpočtem třeba zjistíte, že vám opravdu utíká mezi prsty výrazný počet potenciálních konverzí ke konkurenci.